Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

 

اجزای یک ایمپلنت دندان

"اگر شما یک دندان جلو شکسته یا شکسته دارید ، گزینه های احتمالی ترمیم شما کامپوزیت دندان یا لمینت است. اگر شما یک یا چند دندان از دست رفته دارید ایمپلنت دندان بهترین گزینه است. ایمپلنت یا ایمپلنتولوژی، روشی مناسب برای حل مشکلاتی از این قبیل می‌باشد. ایمپلنت دندان با قرارگیری در فک، در واقع نقش دندان‌های اصلی شما را ایفا خواهد کرد. جنس ایمپلنت‌ها از تیتانیوم خالص است که به عنوان ریشه‌ی دندان به منظور نگهداری از روکش‌های جایگزین تاج دندان استفاده می‌شوند."

یک ایمپلنت دندان سه قسمت وجود دارد: فیکسچر ، اباتمنت و جایگزینی. فیکسچر در استخوان فک وارد می شود و اباتمنت در فیکسچر قرار می گیرد. فیکسچر جایگزین دندان مصنوعی یا جایگزین دندان است. از معایب ایمپلنت دندان، بالا بودن هزینه های آن می باشد.

نحوه اتصال این سه بخش به یکدیگر بستگی به نحوه طراحی شرکت ایمپلنت برای ساخت اجزای کاشت دارد. یک آزمایشگاه دندانپزشکی نیز در بخشی از این فرآیند ، تولید اباتمنت و پروتز که بر روی فیکسچر قرار دارد ، درگیر است. ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه یک گزینه درمانی است در دندانپزشکی زیبایی نیز کاربرد دارد. مراحل انجام ایمپلنت، قیمت ایمپلنت دندان و نیز کابرد آن با روشهای دیگر دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت دندان متفاوت است.

مواد فیکسچر ایمپلنت

از زمان معرفی ایمپلنت های جایگزینی ریشه در دهه 1970 در سوئد و سپس در دهه 80 در ایالات متحده ، مواد مورد نظر تیتانیوم با درجه پزشکی بوده است. تاریخچه ایمپلنت دندان که در مجله دندانپزشکی باز منتشر شده است ، خاطرنشان می کند که تیتانیوم در چند نوع ایمپلنت ممکن است با هیدروکسی آپاتیت پوشانده شود ، ماده ای که به اجزای استخوان شباهت دارد. تیتانیوم از نظر بدن مورد استقبال خوبی قرار گرفته است ، زیرا به ندرت به عنوان خارجی شناخته می شود و به ندرت منجر به مسئله رد می شود. اخیراً سرامیک هایی مانند زیرکونیوم در لانه گزینی قرار می گیرند. اگرچه سرامیک از نظر فنی فلزی نیست ، این ایمپلنت ها به صورت بدون فلز ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت برای کسانی که کمبود استخوان دارند، خطرات ایمپلنت دندان، روش انجام ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت

در بسیاری از شرایط بالینی ، در صورت وجود بافت کافی استخوان و لثه ، ممکن است این عمل فقط 30 دقیقه طول بکشد. این استخوان از احساس بسیار کمی برخوردار است ، بنابراین فقط بافت لثه در محل لازم است که بی حس شود. دریل ویژه ای که استفاده می شود در مقایسه با مته دندانپزشکی که برای پر کردن دندان استفاده می شود بسیار کند پیش می رود. بسته به اندازه و شکل کاشت ، هسته ای از استخوان برداشته می شود و ایمپلنت درون استخوان وارد می شود. ممکن است گاهی اوقات بخیه هایی برای بسته شدن لثه روی کاشت مورد نیاز باشد. بسیاری از اوقات باز کردن بسیار کوچک است و نیازی به بخیه نیست. دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک را برای شما تجویز کند یا نکند. استامینوفن یا ایبوپروفن ممکن است به اندازه کافی برای کنترل هر درد باشد. محدودیت سنی ایمپلنت دندان در دختران 15 سالگی و در پسران 17 سالگی می باشد.

"جایگزینی ایمپلنت در کودکان تنها محدود به مواردی است که به دلیل فقدان چند دندان، درمان های رایج نتایج زیبایی و کارکردی مطلوبی را به دست نمی دهند. در ارتباط با زمان جایگزینی ایمپلنت در این بیماران، این اعتقاد وجود دارد که قرارگیری ایمپلنت بهتر است مدت زمان کوتاهی پس از کشیدن یا افتادن دندان های شیری –نه بلافاصله- باشد تا ریج آلوئولار حفظ شود."

زمان شفابخشی

فیکسچر لازم است تا استخوان فک روی کاشت کاشته شود. این حداقل 6 هفته و حداکثر شش ماه طول می کشد. تفاوت زمان بهبودی در کیفیت و کمیت استخوان است که از نظر بیمار تا بیمار متفاوت است. دندانپزشک شما این ارزیابی را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از اشعه X ، تاریخچه سلامتی و آنچه در زمان عمل جراحی احساس می شود انجام می دهد.

خطرات جراحی

عمل جراحی ایمپلنت به طور کلی یک گزینه مطمئن و مناسب برای اکثر بیمارانی است که نیاز به جایگزینی دندان دارند. خطرات ناشی از عوارض بسته به شرایط خاص پزشکی و اگر بیمار سیگاری باشد متفاوت خواهد بود. محدودیت سنی برای قرار دادن ایمپلنت وجود ندارد. در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در ژورنال ، سلامت و کیفیت زندگی نتایج ، نتیجه گرفته است که کاشت ایمپلنت می تواند کیفیت زندگی سالخورده هایی را که از دست رفته برخی یا تمام دندانهایشان هستند ، بهبود بخشد.

"مطالعات انجام گرفته حاکی از آن است که ماندگاری و دوام و موفقیت ایمپلنت در افراد مبتلا به بیماری پوکی استخوان تفاوتی با موفقیت ایمپلنت در افراد عادی ندارد. بنابراین می توان این مژده را داد که برای درمان ایمپلنت دندان در افراد مبتلا به پوکی استخوان مانعی وجود ندارد"

بعد از جراحی ایمپلنت

ایمپلنت ها می توانند برای مدت طولانی کار کنند ، اما یک راه حل بدون مشکل نیست. دقیقاً مانند دندانهای طبیعی شما ، ایمپلنت ها می توانند موارد بهداشت دهان و دندان مانند بیماری لثه یا شکستگی ایجاد کنند. شما باید آنها را با استفاده از محصولات مراقبت از بهداشت دهان با کیفیت ، مانند خمیر دندان تمیز پیشرفته عمیق Colgate TotalSF ، تمیز نگه دارید. همچنین لازم است ایمپلنت ها توسط بهداشتی یا دندانپزشک شما مرتباً تمیز شوند.

بیشتر بیماران از اینکه ناراحتی کمی در عمل کاشت دندان وجود دارد خوشحال می شوند. بنابراین اجازه ندهید که ترس از ایده شما را از بهبود لبخند و سلامتی دهان باز دارد.

https://www.colgate.com/en-us/oral-health/cosmetic-dentistry/bridges-and-crowns/tooth-implant-procedure-all-you-need-to-know-0616

  • ۹۸/۰۸/۱۹
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی