Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

درمان مجدد ریشه

مواردی وجود دارد که دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته ممکن است بهبود نیابد یا درد ممکن است همچنان وجود داشته باشد. این شکست می تواند ماه ها یا سال ها پس از درمان اولیه رخ دهد.
دلایلی که ممکن است درمان شکست بخورد

     کانال های منحنی یا باریکی که در درمان اولیه درمان نشده اند.
     کانال های پیچیده ای که در طول درمان اولیه شناسایی نشدند.
     تاج یا ترمیم در مدت زمان مناسب پس از عمل قرار داده نشد.
     تاج یا ترمیم که مانع از آلوده شدن بزاق داخل دندان نمی شود.
     پوسیدگی جدید می تواند مواد پرکننده را در معرض دید قرار دهد و باعث عفونت شود.
     پر کردن یا روکش ترک خورده یا شل می تواند دندان را در معرض عفونت جدید قرار دهد.

فرآیند درمان مجدد

هنگامی که درمان مجدد به عنوان راه حل انتخاب شد، دندان شما دوباره باز می شود تا به مواد پرکننده کانال ریشه دسترسی پیدا کنید. این ماده ترمیمی حذف خواهد شد. سپس متخصص اندودنتیست کانال های شما را تمیز کرده و داخل دندان مشکل دار را به دقت بررسی می کند. پس از تمیز کردن، کانال ها پر و مهر و موم می شوند و یک پر کردن موقت در دندان قرار می گیرند.

در این مرحله، باید در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا یک روکش یا ترمیم جدید روی دندان قرار دهید تا عملکرد کامل آن بازیابی شود.

به شرطی که به موقع به دندانپزشک خود مراجعه کرده باشید، اکنون باید یک دندان سالم و بدون درد داشته باشید که برای سالیان متمادی برای شما دوام بیاورد و از آنجایی که هنوز دندان طبیعی شماست، هیچ نگهداری اضافی از این دندان نخواهید داشت. از تمیز نگه داشتن آن
مدیریت آسیب های دندانی و تروما

آسیب های تروماتیک دندانی اغلب در تصادفات یا آسیب های مربوط به ورزش رخ می دهد. صدمات وارده به دهان می‌تواند باعث شکستن دندان‌ها یا فشار دادن و خارج شدن از حفره دندان شود. این نوع آسیب‌ها، ترومای دندان نامیده می‌شوند و اغلب برای مراقبت‌های مداوم و بررسی توسط متخصص ریشه دندان ارجاع داده می‌شوند.

اگر دندان های آسیب دیده درمان نشوند، ممکن است عوارض مختلفی ایجاد شود. این عوارض می تواند شامل موارد زیر باشد، اما محدود به آنها نیست:

     عفونت دندان
     عفونت سیستم ریشه یا بافت اطراف
     بهداشت نامناسب به دلیل ناتوانی در تمیز کردن صحیح دندان از جا افتاده و لثه
     از دست دادن دندان

هر گونه آسیب دندانی، حتی اگر به ظاهر خفیف باشد، نیاز به معاینه فوری توسط دندانپزشک یا متخصص ریشه دارد. گاهی اوقات، دندان‌های مجاور آسیب اضافی و غیرقابل توجهی را متحمل می‌شوند که تنها با معاینه کامل دندان تشخیص داده می‌شود.

  • ۰۱/۱۰/۰۴
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی