Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قرار دادن کاشت دندان

ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. متخصص ایمپلنت با توجه به موقعیت و مکان دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که از کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار استفاده کند. ابتدا یک پایه یا پیچ مخصوص ایمپلنت در لثه بیمار قرار می گیرد و سپس دندان مصنوعی روی آن گذارده می شود. که می‌توانید ایمپلنت های  دندان را همانند دندان‌های طبیعی مسواک بزنید. درمان ایمپلنت ممکن است کمی سخت باشد. نوع ایمپلنت دندان که برای هر فرد به کار می رود با فرد دیگر متفاوت است. در حین جراحی برای قرار دادن کاشت دندان ، جراح دهان شما برای باز کردن لثه و در معرض استخوان برش ایجاد می کند. سوراخ ها به استخوان حفر می شوند که در آن قسمت فلزی کاشت دندان قرار می گیرد. از آنجایی که این پست به عنوان ریشه دندان عمل می کند ، در اعماق استخوان کاشته می شود.

در این مرحله ، هنوز شکافی وجود دارد که دندان شما از دست می رود. در صورت لزوم می توان یک نوع پروتز جزئی موقت و موقت را برای ظاهر در نظر گرفت. شما می توانید این پروتز را برای تمیز کردن و در حالی که خواب هستید حذف کنید.

منتظر رشد استخوان هستید

هنگامی که پست کاشت فلز در استخوان فک شما قرار می گیرد ، استخراج ترکیب (Ooss-ee-oh-in-tuh-GRAY-shun) شروع می شود. در طی این فرآیند ، استخوان فک با سطح ایمپلنت دندانی رشد کرده و متحد می شود. این فرایند ، که می تواند چند ماه طول بکشد ، به ایجاد یک پایه محکم برای دندان مصنوعی جدید شما کمک می کند - دقیقاً مانند ریشه برای دندانهای طبیعی شما.

قرار دادن اباتمنت

وقتی Osseointegration به پایان رسید ، ممکن است شما نیاز به عمل جراحی اضافی برای قرار دادن جابجایی - قطعه ای که سر تاج درنهایت به آن وصل خواهد شد. این جراحی جزئی به طور معمول با بی حسی موضعی در یک مرکز سرپایی انجام می شود.

برای قرار دادن اباتمنت:

جراح دهان و دندان شما مجدداً لثه شما را در معرض کاشت دندان قرار می دهد

abutment به ایمپلنت دندان متصل است

سپس بافت لثه بسته شده است ، اما هنوز تمام نشده است

در بعضی موارد ، هنگام کاشت پست ، abutment به پست فلزی ایمپلنت دندان وصل می شود. این بدان معنی است که شما به یک عمل جراحی اضافی احتیاج نخواهید داشت. از آنجا که خلط خارج از خط لثه ، با این حال ، هنگامی که شما دهان خود را باز می کنید قابل مشاهده است - و تا زمانی که دندانپزشک شما پروتز دندان را کامل کند ، به این صورت خواهد بود. بعضی از افراد آن ظاهر را دوست ندارند و ترجیح می دهند که فرورفتگی در یک روش جداگانه قرار گیرد.

بعد از گذاشتن محل قطع عمل ، لثه های شما باید حدود دو هفته قبل از اتصال دندان مصنوعی بهبود یابد.

دندان های مصنوعی جدید خود را انتخاب کنید

پس از بهبود لثه ها ، برداشت های بیشتری از دهان و دندان های باقی مانده خواهید داشت. از این برداشت ها برای ساخت تاج استفاده می شود - دندان مصنوعی واقع بینانه شما. تاج را نمی توان تا زمانی که استخوان فک شما به اندازه کافی قوی باشد تا از استفاده از دندان جدید پشتیبانی کند.

شما و متخصص دندانپزشکی خود می توانید دندان مصنوعی را انتخاب کنید که قابل جابجایی ، ثابت یا ترکیبی از هر دو باشد:

قابل جابجایی این نوع شبیه به یک پروتز متحرک معمولی است و می تواند یک پروتز جزئی یا کامل باشد. حاوی دندانهای سفید مصنوعی است که توسط آدامس پلاستیکی صورتی احاطه شده است. این قاب روی یک قاب فلزی نصب شده است که به کاشت ایمپلنت متصل شده است و به راحتی در جای خود قرار می گیرد. می توان آن را به راحتی برای ترمیم یا تمیز کردن روزانه از بین برد.

درست شد. در این نوع ، یک دندان مصنوعی بطور دائم پیچ خورده یا سیمان شده روی یک لایه برداری ایمپلنت فرد است. شما نمی توانید دندان را برای تمیز کردن یا هنگام خواب پاک کنید. بیشتر اوقات ، هر تاج به ایمپلنت دندان خود متصل است. با این حال ، از آنجا که ایمپلنت ها بسیار استثنایی هستند ، در صورت اتصال به چندین دندان ، می توان یک دندان را جایگزین کرد.

بعد از عمل

چه جراحی کاشت دندان در یک مرحله و چه در چند مرحله انجام شود ، ممکن است برخی از ناراحتی های معمولی مربوط به هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید ، مانند:

تورم لثه و صورت شما

کبودی پوست و لثه شما

درد در محل کاشت

خونریزی جزئی

ممکن است بعد از جراحی کاشت دندان به داروهای ضد درد یا آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشید. اگر تورم ، ناراحتی یا هر مشکل دیگری در روزهای بعد از عمل بدتر شده است ، با جراح دهان خود تماس بگیرید.

بعد از هر مرحله از عمل ، ممکن است لازم باشد که غذای نرم بخورید در حالی که محل جراحی بهبود می یابد. به طور معمول ، جراح شما از بخیه هایی استفاده می کند که به خودی خود حل شوند. اگر بخیه های شما به خودی خود حل نمی شوند ، پزشک آنها را برداشته می کند.

ایمپلنت بهتر است یا دندان مصنوعی؟

دندانهای از دست رفته نه تنها برای دهان شما خوب نیست. بلکه آنها می توانند بر سلامتی و عزت نفس شما تأثیر بگذارند.

از دست دادن دندان نسبتاً متداول است ، نه فقط برای افراد مسن بلکه افراد جوان نیز ممکن است اتفاق افتد. نزدیک به 70٪ از بزرگسالان در سنین 35 تا 44 سال حداقل یک دندان از دست رفته دارند و 1 از 4 نفر بالای 74 سال دندانهای خود را از دست نمی دهند.

ایمپلنت دندان و پروتز دندان می تواند به بازگرداندن اعتماد به نفس در لبخند و سالم نگه داشتن دهان کمک کند.

آیا پوکی استخوان می تواند تاثیر مخربی در درمان ایمپلنت دندان داشته باشد؟

پوکی استخوان تأثیر منفی بر روی میزان نارسایی ایمپلنت و همچنین درصد جذب استخوان ندارد. اکثر مطالعات یافته های مشابهی را بین افراد با و بدون پوکی استخوان گزارش دادند. مکمل این هستند که ، بازسازی استخوان اطراف ایمپلنت در ایمپلنتهای دندانی که از آرواره پوکی استخوان گرفته شده است ، هیچ تاثیری در ترمیم استخوان ندارد.

بنابراین ، پیش فرض مبتنی بر اینکه قرارگیری ایمپلنت دندان ممکن است در افراد مبتلا به پوکی استخوان منع مصرف داشته باشد ، بر اساس این فرض است که این آسیب شناسی ها ممکن است بر روی فکهای انسان به همان روشی که در سایر قسمتهای اسکلت تأثیر می گذارد ، تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، تفاوت در بهبود سینتیک و مسیر ترمیم و بازسازی استخوان ممکن است بین طولانی مدت وجود داشته باشد. با این حال ، تا به امروز ، هیچ مطالعه قطعی وجود ندارد که نشان دهد پوکی استخوان میزان نارسایی ایمپلنت های دندانی و همچنین شیوع پری ایمپلنت یا عفونت ایمپلنت را افزایش می دهد.

با توجه به تأثیر پوکی استخوان در بازسازی استخوان اطراف ایمپلنت دندان ، شواهد ضعیفی برای حمایت یا رد این فرضیه وجود دارد که نشان می دهد پوکی استخوان می تواند اثرات مضر در بهبود استخوان داشته باشد. در نتیجه ، نتیجه گیری قطعی در مورد تأثیر پوکی استخوان در ترمیم پشتیبانی از ایمپلنت در اینجا حاصل نمی شود

  • Mina Fahimi