Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اجزای یک ایمپلنت دندان

"اگر شما یک دندان جلو شکسته یا شکسته دارید ، گزینه های احتمالی ترمیم شما کامپوزیت دندان یا لمینت است. اگر شما یک یا چند دندان از دست رفته دارید ایمپلنت دندان بهترین گزینه است. ایمپلنت یا ایمپلنتولوژی، روشی مناسب برای حل مشکلاتی از این قبیل می‌باشد. ایمپلنت دندان با قرارگیری در فک، در واقع نقش دندان‌های اصلی شما را ایفا خواهد کرد. جنس ایمپلنت‌ها از تیتانیوم خالص است که به عنوان ریشه‌ی دندان به منظور نگهداری از روکش‌های جایگزین تاج دندان استفاده می‌شوند."

یک ایمپلنت دندان سه قسمت وجود دارد: فیکسچر ، اباتمنت و جایگزینی. فیکسچر در استخوان فک وارد می شود و اباتمنت در فیکسچر قرار می گیرد. فیکسچر جایگزین دندان مصنوعی یا جایگزین دندان است. از معایب ایمپلنت دندان، بالا بودن هزینه های آن می باشد.

نحوه اتصال این سه بخش به یکدیگر بستگی به نحوه طراحی شرکت ایمپلنت برای ساخت اجزای کاشت دارد. یک آزمایشگاه دندانپزشکی نیز در بخشی از این فرآیند ، تولید اباتمنت و پروتز که بر روی فیکسچر قرار دارد ، درگیر است. ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه یک گزینه درمانی است در دندانپزشکی زیبایی نیز کاربرد دارد. مراحل انجام ایمپلنت، قیمت ایمپلنت دندان و نیز کابرد آن با روشهای دیگر دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت دندان متفاوت است.

مواد فیکسچر ایمپلنت

از زمان معرفی ایمپلنت های جایگزینی ریشه در دهه 1970 در سوئد و سپس در دهه 80 در ایالات متحده ، مواد مورد نظر تیتانیوم با درجه پزشکی بوده است. تاریخچه ایمپلنت دندان که در مجله دندانپزشکی باز منتشر شده است ، خاطرنشان می کند که تیتانیوم در چند نوع ایمپلنت ممکن است با هیدروکسی آپاتیت پوشانده شود ، ماده ای که به اجزای استخوان شباهت دارد. تیتانیوم از نظر بدن مورد استقبال خوبی قرار گرفته است ، زیرا به ندرت به عنوان خارجی شناخته می شود و به ندرت منجر به مسئله رد می شود. اخیراً سرامیک هایی مانند زیرکونیوم در لانه گزینی قرار می گیرند. اگرچه سرامیک از نظر فنی فلزی نیست ، این ایمپلنت ها به صورت بدون فلز ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت برای کسانی که کمبود استخوان دارند، خطرات ایمپلنت دندان، روش انجام ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت

در بسیاری از شرایط بالینی ، در صورت وجود بافت کافی استخوان و لثه ، ممکن است این عمل فقط 30 دقیقه طول بکشد. این استخوان از احساس بسیار کمی برخوردار است ، بنابراین فقط بافت لثه در محل لازم است که بی حس شود. دریل ویژه ای که استفاده می شود در مقایسه با مته دندانپزشکی که برای پر کردن دندان استفاده می شود بسیار کند پیش می رود. بسته به اندازه و شکل کاشت ، هسته ای از استخوان برداشته می شود و ایمپلنت درون استخوان وارد می شود. ممکن است گاهی اوقات بخیه هایی برای بسته شدن لثه روی کاشت مورد نیاز باشد. بسیاری از اوقات باز کردن بسیار کوچک است و نیازی به بخیه نیست. دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک را برای شما تجویز کند یا نکند. استامینوفن یا ایبوپروفن ممکن است به اندازه کافی برای کنترل هر درد باشد. محدودیت سنی ایمپلنت دندان در دختران 15 سالگی و در پسران 17 سالگی می باشد.

"جایگزینی ایمپلنت در کودکان تنها محدود به مواردی است که به دلیل فقدان چند دندان، درمان های رایج نتایج زیبایی و کارکردی مطلوبی را به دست نمی دهند. در ارتباط با زمان جایگزینی ایمپلنت در این بیماران، این اعتقاد وجود دارد که قرارگیری ایمپلنت بهتر است مدت زمان کوتاهی پس از کشیدن یا افتادن دندان های شیری –نه بلافاصله- باشد تا ریج آلوئولار حفظ شود."

زمان شفابخشی

فیکسچر لازم است تا استخوان فک روی کاشت کاشته شود. این حداقل 6 هفته و حداکثر شش ماه طول می کشد. تفاوت زمان بهبودی در کیفیت و کمیت استخوان است که از نظر بیمار تا بیمار متفاوت است. دندانپزشک شما این ارزیابی را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از اشعه X ، تاریخچه سلامتی و آنچه در زمان عمل جراحی احساس می شود انجام می دهد.

خطرات جراحی

عمل جراحی ایمپلنت به طور کلی یک گزینه مطمئن و مناسب برای اکثر بیمارانی است که نیاز به جایگزینی دندان دارند. خطرات ناشی از عوارض بسته به شرایط خاص پزشکی و اگر بیمار سیگاری باشد متفاوت خواهد بود. محدودیت سنی برای قرار دادن ایمپلنت وجود ندارد. در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در ژورنال ، سلامت و کیفیت زندگی نتایج ، نتیجه گرفته است که کاشت ایمپلنت می تواند کیفیت زندگی سالخورده هایی را که از دست رفته برخی یا تمام دندانهایشان هستند ، بهبود بخشد.

"مطالعات انجام گرفته حاکی از آن است که ماندگاری و دوام و موفقیت ایمپلنت در افراد مبتلا به بیماری پوکی استخوان تفاوتی با موفقیت ایمپلنت در افراد عادی ندارد. بنابراین می توان این مژده را داد که برای درمان ایمپلنت دندان در افراد مبتلا به پوکی استخوان مانعی وجود ندارد"

بعد از جراحی ایمپلنت

ایمپلنت ها می توانند برای مدت طولانی کار کنند ، اما یک راه حل بدون مشکل نیست. دقیقاً مانند دندانهای طبیعی شما ، ایمپلنت ها می توانند موارد بهداشت دهان و دندان مانند بیماری لثه یا شکستگی ایجاد کنند. شما باید آنها را با استفاده از محصولات مراقبت از بهداشت دهان با کیفیت ، مانند خمیر دندان تمیز پیشرفته عمیق Colgate TotalSF ، تمیز نگه دارید. همچنین لازم است ایمپلنت ها توسط بهداشتی یا دندانپزشک شما مرتباً تمیز شوند.

بیشتر بیماران از اینکه ناراحتی کمی در عمل کاشت دندان وجود دارد خوشحال می شوند. بنابراین اجازه ندهید که ترس از ایده شما را از بهبود لبخند و سلامتی دهان باز دارد.

https://www.colgate.com/en-us/oral-health/cosmetic-dentistry/bridges-and-crowns/tooth-implant-procedure-all-you-need-to-know-0616

  • Mina Fahimi
  • ۰
  • ۰

 

ایمپلنت دندان از آلیاژهای تیتانیوم با دوام و مستحکم ساخته شده است.

تیتانیوم برای اکثر مردم زیست سازگار است.

اما اگر یکی از افراد نادری هستید که به مس ، روی ، سرب یا نیکل حساس هستید ، ممکن است دندانپزشک شما برای جایگزینی دندانهای خود از راه حل دیگری استفاده کند.

همچنین ، اگر در دهان خود پرکننده های فلزی دیگری دارید ، در بعضی موارد اینها می توانند به طور منفی با ایمپلنت تیتانیوم تداخل کنند. دندانپزشک شما قادر خواهد بود تشخیص دهد که آیا این فلزات دیگر استفاده از کاشت دندان را رد می کنند یا خیر..

آیا روش ایمپلنت دندان ایمن است؟

روش کاشت ایمپلنت چقدر پیچیده است؟ چقدر زمان میبرد؟ آیا این امن است؟

روش کاشت دندان جراحی دهان و دندان است و فقط باید توسط یک دندانپزشک واجد شرایط انجام شود.

بیشتر بخوانید: معایب ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان چیست؟ لمینت برای چه کسانی مناسب است؟ ایمپلنت برای کسانی که کمبود استخوان دارند، لمینت دندان

در دندانپزشکی ، دکتر آموزش های پیشرفته ای را در زمینه دندانپزشکی ایمپلنت و همچنین جراحی دهان به پایان رسانده است ، بنابراین شما به بهترین راحتی دست می یابید!

  • اولین قدم یک معاینه کامل و مشاوره با تیم ایمپلنت دندان شما با استفاده از جدیدترین فناوری دندانپزشکی است. کارشناسان ما یک برنامه درمانی دقیق را با توجه به نیازهای شما تهیه می کنند.
  • در قرار ملاقات بعدی ، تیم ایمپلنت شما قرار می گیرد ، که به عنوان یک ریشه دندان جایگزین عمل می کند. از بی حسی موضعی برای حفظ راحتی و بدون درد در طول عمل استفاده می شود.
  • کاشت مجاز به التیام و ادغام با بافت استخوان است. این مرحله می تواند چند ماه طول بکشد.
  • پس از پیوند کاشت با بافت استخوانی زیرین ، یک کانکتور کوچک به نام abutment به کاشت وصل می شود.
  • از دندانهای شما برداشت می شود تا یک تاج سفارشی برای جایگزینی یک دندان یا یک پل یا پروتز پشتیبانی شده از ایمپلنت برای دندانهای مفقود شده ایجاد کنید. ترمیم های تاج رنگی سفارشی هستند ، بنابراین با زیبایی طبیعی دندان های خود را می آمیزند.

    تاج ، پل یا دندان مصنوعی به ایمپلنت (ها) وصل شده است. دندان های جدید شما آماده استفاده است!

https://www.creeksidedentistry.net/blog/are-dental-implants-safe/

  • Mina Fahimi
  • ۰
  • ۰

 

شرایط زیادی وجود دارد که می توانید از روکش استفاده کنید.از انواع رایج روکش دندان لمینت و کامپوزیت دندان می باشند. با این حال ، قبل از شروع روند ، پزشک ابتدا ارزیابی خواهد کرد که آیا آنها بهترین راه حل برای شما هستند یا خیر. دندانپزشک شما نیز پس از بررسی دندان ها و مشاوره در مورد ترجیحات و بودجه خود ، با شما در مورد این روش صحبت خواهد کرد.

لمینت ممکن است در شرایط زیر مفید باشند.

  1. تغییر رنگ - تغییر رنگ دندان امروزه یک مشکل شایع است. آنها به دلایل مختلفی از جمله بی توجهی به بهداشت دهان و دندان ، ریفلاکس معده ، درمان کانال ریشه ، پر شدن رزین های بزرگ ، استفاده از داروهایی مانند تتراسایکلین و موارد دیگر می توانند از بین بروند. به نظر می رسد شگفت آور است ، اما بیش از حد فلوراید همچنین می تواند باعث تغییر رنگ شود. دخانیات و الکل نیز ممکن است این اثر را داشته باشند.
  2. فرسوده - دندانها ممکن است به تدریج در طی یک دوره زمانی فرسوده شوند. شایع ترین دلیل این امر بی توجهی به بهداشت دهان و دندان است ، اما عوامل دیگر ممکن است در این وضعیت نقش داشته باشند. بیماری ، مانند دیابت ، کمبود فلوراید و ژنتیک ممکن است مسئول باشد.
  3. تراشیده یا ترک خورده - دندانهای خرد شده یا ترک خورده را می توان به راحتی ترمیم کرد تا ظاهر آنها بهبود یابد.
  4. دندان های دارای شکاف- اگر شکاف هایی در دندان های خود دارید که می خواهید با آن کنار بیایید ، ممکن است این گزینه های مناسبی باشد - صرف نظر از اندازه کوچک یا بزرگ ، شکاف ممکن است.
  5. شکل نامنظم یا تراز شده - همه افراد با یک مجموعه کامل از دندان ها به دنیا نمی آیند. برخی ممکن است لبخندی به طور طبیعی اشتباه گرفته یا کج یا با عرض یا قد نابرابر داشته باشند. در قسمتهای جلویی ممکن است افسردگی یا برآمدگی وجود داشته باشد. در تمام این شرایط ، آنها می توانند پس از پیرایش مناسب ، برای رفع مشکل استفاده شوند.
  6. دندانهای شما دارای فضاهای باز هستند - چه شکافی بین دندان فرد و چه بزرگ ، خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد ، می تواند با پیرایش مناسب و به دنبال آن برنامه اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت برای کسانی که کمبود استخوان دارند، مزایا و معایب ایمپلنت دندان

مزایای داشتن لمینت

    این پروتزها می توانند یکی از جذاب ترین روش هایی باشد که می توانید با استفاده از مزایای زیر به دندان های خود بزنید:

  1. ظاهر طبیعی دندان ترمیم می شود.
  2. لمینت به خوبی توسط بافت لثه تحمل می شود.
  3. آنهایی که از پرسلن ساخته می شوند به خوبی در برابر لکه ها مقاومت می کنند.
  4. افرادی که دارای دندان هایی هستند که قبلاً رنگ آمیزی شده اند.
  5. لمینت در رنگهای مختلف موجود است. حتی تیرهای تیره تری ایجاد می شود که دوباره سفید به نظر برسد.
  6. آنها نیاز به تغییر شکل بسیار کمتری نسبت به تاج دارند و گزینه زیبایی بیشتری را ارائه می دهند.
  7. از دست دادن استخوان قابل توجهی برای این عمل لازم نیست.
  8. در هیچ مرحله از فرآیند از فلز استفاده نمی کند.

طبق گفته ADA ، "آنها گزینه ای برای اصلاح دندان های لکه دار ، تراشیده ، پوسیده یا کج شده هستند."

https://www.elsinoresmile.com/dental-veneers-porcelain-broken-stained-gaps-teeth/

  • Mina Fahimi
  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان برای کسانی که استخوان کمی دارند

آیا پشتیبانی از استخوان برای ایمپلنت کافی نیست؟ در اینجا راهی برای بازسازی آن وجود دارد

به دلیل شرایط مالی ، افراد اغلب با یک دندان مصنوعی جزئی قابل جابجایی ، دندان از دست رفته ترمیم می کنند ، وسیله ای مؤثر برای بازگرداندن عملکرد و درجه زیبایی ظاهری است. اما بعداً ، ممکن است بخواهند عملکرد و ظاهر خود را با یک ایمپلنت دندان بهبود بخشند.

ایمپلنت دندان نزدیکترین فناوری ما به دندان طبیعی است. اما ممکن است یک سد راه برای کاشت شما وجود داشته باشد ، به خصوص اگر مدت زیادی از ریزش دندان شما گذشته باشد - ممکن است استخوان کافی در محل برای قرار دادن کاشت وجود نداشته باشد. از معایب ایمپلنت دندان طول درمان طولانی مدت آن می باشد.

قلب یک کاشت یک پست فلزی تیتانیوم است که به صورت جراحی در استخوان فک تعبیه شده است. تیتانیوم به طور طبیعی سلولهای استخوانی را جذب می کند ، که رشد می کنند و به آن می چسبند تا یک نگهدارنده محکم تشکیل شود که بتواند از تاج چینی یا ترمیم های دیگر مانند پل ها یا پروتزها پشتیبانی کند. اما برای دستیابی به ظاهر طبیعی ، مهم است که ایمپلنت در محل مناسب قرار گیرد. برای دستیابی به این امر به استخوان کافی احتیاج دارد.

اما اگر دندان مدت از بین رفتنش زیاد باشد ، ممکن است استخوان کافی وجود نداشته باشد. نیروهایی که هنگام جویدن حرکت می کنند از طریق دندان ها به استخوان فک ایجاد می شوند که رشد استخوان را تحریک می کند. اگر آن محرک به دلیل وجود دندان از دست رفته غایب باشد ، سلولهای جدید استخوان ممکن است سلولهای قدیمی را با سرعت سالم جایگزین نکنند و حجم استخوان کل شروع به کاهش می کند.

اما ممکن است راه حلی وجود داشته باشد: پیوند استخوان. با این روش مقداری قبل از عمل کاشت ایمپلنت پیوند استخوان دهنده را در ناحیه کمبود استخوان قرار می دهیم. پیوند استخوان به عنوان داربست برای رشد سلولهای استخوانی جدید استفاده می شود. امیدوارم ، این استخوان سالم به اندازه کافی برای پشتیبانی از کاشت ایجاد کند. اگر کمبود استخوان جزئی باشد ، ممکن است ایمپلنت و پیوند استخوان را همزمان قرار دهیم.

اگر ریزش استخوان را تجربه کرده اید ، ابتدا باید میزان استخوان در محل دندان از دست رفته را مشخص کنیم و اینکه آیا پیوند گزینه مناسبی است. پیوند استخوان کاشت شما را به تعویق می اندازد ، اما در صورت موفقیت آمیز ارزش تاخیر ارزش دارد. با افزایش حجم استخوان می توانید یک دندان جدید به دست بیاورید که از ترمیم فعلی شما برتر است.

http://www.ashevillefamilydentistry.com/blog/post/not-enough-bone-support-for-an-implant-heres-a-way-to-rebuild-it.html

  • Mina Fahimi
  • ۰
  • ۰

یک لایه نازک از ماده پر کننده سفید است که به منظور بهبود ظاهر دندان یا محافظت از صدمه به سطح دندان به صورت لایه ای روی دندان اعمال می شود.

چه چیزی با روکش کامپوزیت درگیر است؟

یک روکش دندان کامپوزیت ممکن است مستقیماً (ساخته شده در دهان) یا به صورت غیرمستقیم توسط یک تکنسین دندانپزشکی در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شود ، و بعداً به دندان وصل شود ، به طور معمول با استفاده از رزین.

مزایای کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان با روکش های لمینت متفاوت است با این حال ، بر خلاف روکش لمینت ، روکش های کامپوزیت مستعد لکه دار شدن هستند و ممکن است دوام چندانی نداشته باشند.

کامپوزیت دندان سریعترین راه برای کمک به بهبود انواع مسائل ازجمله شکاف ، رنگ آمیزی و صاف کردن است.یکی از مزایای آن حفظ بافت طبیعی دندان و سهولت در ترمیم است - اگر کامپوزیت تراشه را انجام دهد به راحتی قابل ترمیم است.گزینه های مختلفی برای بهبود لبخند شما وجود دارد ، اما انتخاب کردن روکش های دندانی مزایای بسیاری دارد.

روکش دندان پوششی نازک است که مستقیماً بر قسمت قابل مشاهده دندانهای جلویی قرار می گیرد. ممکن است از ونیر برای روشن کردن دندانهای جلوی تغییر رنگ استفاده شود و بعضی اوقات برای اصلاح دندانهایی که تراشیده یا فرسوده هستند ، می توان از آنها استفاده کرد. علاوه بر این ، روکشهای دندان ممکن است بتوانند فضاهای ناهموار یا شکاف قابل توجه بین دندانهای جلویی فوقانی را اصلاح کنند.

لمینت سرامیکی

مزایای لمینت دندان

موارد زیر مزایای لمینت دندان   است:

  1. قوی و بادوام
  2. سطح صاف و شفاف جلوه ای طبیعی به شما می بخشد
  3. مقاوم در برابر رنگ گیری

علاوه بر این ، برای روکشهای لمینت نیز روکشهای فوق نازک به نام Lumineers قرار داده ایم. مراحل قرار دادن روکش لمینت:

در صورت لزوم مقدار کمی مینای دندان را از قسمت جلویی و طرفین دندان برداشت می کنیم. این باعث می شود فضای روکش جدید جای بگیرد و جلوی ظاهری حجیم و غیر طبیعی را بگیرد.در مرحله بعد ، ما از دندانهای آماده شده تصویری را ایجاد می کنیم و مدلی از دهان شما را تشکیل می دهیم.پس از تعیین سایه مناسب ، برداشت ها و مدل ها به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود و به صورت سفارشی روکش لمینت متناسب دندانهای فردی شما باشد.

در بازدید بعدی از کلینیک روکش ها را روی دندان ها قرار داده و تناسب و شکل آن را بررسی می کنیم. پس از هرگونه تنظیم ، دندان ها تمیز می شوند و روکش ها به دندان های شما متصل می شوند.

کامپوزیت ونیر

مزایای کامپوزیت ونیر

موارد زیر برخی از مزایای کامپوزیت دندان:

  1. ممکن است نیاز به از بین بردن ساختار دندان نباشد
  2. ممکن است به ملاقات کمتری با کلینیک نیاز داشته  باشد
  3. تعویض آسان در صورت آسیب دیدن

مراحل قرار دادن کامپوزیت

پس از آماده سازی دندان یا تغییر شکل دندان ، مواد کامپوزیت را به دقت در یک سایه چسبانده و مجسم می کنیم.

برای سفت شدن مواد کامپوزیت از نور سفت کننده مخصوص استفاده می شود.

سپس روکش  صاف می شود تا مانند دندان طبیعی به نظر برسد.

https://www.hopvinehousedental.co.uk/soham-ely-cosmetic-dentistry/composite-dental-veneers/

  • Mina Fahimi