Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مزایای مهم ایمپلنت های دندانی

1. یکی از مزایای مهم ایمپلنت ها ظاهر بسیار زیبا و طبیعی آنهاست، ایمپلنت های دندانی به دندان های طبیعی بسیار شبیه اند و از آنجا که در استخوان فک محکم می شوند ماندگاری زیادی دارند.

2. تاثیر گذاری مثبت در گفتار بیمار از دیگر مزیت های ایمپلنت ها هستند ، دندان های لق با حرکت در دهان ممکن است موجب کاستن از کیفیت صحبت کردن افراد شود ، ایمپلنت به شما اجازه می دهد با اعتماد به نفس بیشتر و به بهترین شکل با دیگران ارتباط برقرار کنید.

3. به این دلیل که ایمپلنت ها یک عضو ثابت هستند ناراحتی پروتز های متحرک را بوجود نمی آورند و جزئی از دهان شما خواهند بود.

4. پروتز های متحرک میتوانند در هنگام غذا خوردن برای شما ناراحتی هایی ایجاد کنند اما ایمپلنت به شما اجازه می دهد غذاهای مورد علاقه خودتان را با لذت و بدون درد میل کنید.

5. ایمپلنت ها می توانند اعتماد به نفس شما را بسیار بالاتر ببرند و لبخند زیبا تری برای شما بوجود بیاورند.

6. ایمپلنت های دندانی نیازی به استفاده از دندان های دیگر ندارند و حتی از آنها پشتیبانی می کنند، از آنجا که دندان های مجاور برای حمایت از ایمپلنت به کار گرفته نشده اند، بیشتر دندان های شما دست نخورده باقی می ماند.

7. طول عمر ایمپلنت ها بسیار زیاد هستند و سال ها قابل مصرف خواهند بود. با مراقبت خوب، بسیاری از ایمپلنت ها یک عمر قابل استفاده خواهند بود.

8. تنها مزیت پروتز های متحرک ، همان قابلیت جا به جایی آنهاست، اما ایمپلنت ها با پایه های محکم ، نه نیاز به چسب های آلوده دارند و نه آزار دهنده هستند.

چرا ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته میباشد؟

زمانیکه دندان از دست می رود، دو راه برای جایگزین کردن آن وجود دارد: قرار دادن بریـج و ایمپلنت .

برای قــراردادن بریــج: دندانهای اطراف تراشیده و روکش ها در آن قرار می گیرد.

بریج از دو روکش به عنوان تکیه گاه در طرفین و یک پروتز سرامیکی در وسط تشکیل می شود.

مشکل اصلی بریـج این اسـت که پروتز در استخـوان فـک قرار ندارد و به لثـه می چسبد. .

اما ایمپـلنت مانند دندان طبیعی وارد استخوان فک می شود.

در دندان طبیـعی، ریشـه ها نیرو را به استخوان فک منتقل می کنند.که باعث تراکم استخوان فک و قوی تر شدن آن می شود.اما پروتز بریـج نمی تواند نیرویی به فـک منتقل کند.پس استخوان فـک و لثـه کـم کـم تحلیـل می رود.و به این صورت فـرم لبـها و گـونه ها بهم می ریزد.

ایمپلنت، با انتقال نیـرو به فک، تراکم استخوان را حفظ می کند.بنابراین خطـر تحلیل استخوان و لثه در ایمپلنت کمتر است.و فرم لب و گونه ها حفظ می شود .

ایمپلنت دندان برای کسانی که استخوان کمی دارند

آیا پشتیبانی از استخوان برای ایمپلنت کافی نیست؟ در اینجا راهی برای بازسازی آن وجود دارد

به دلیل شرایط مالی ، افراد اغلب با یک دندان مصنوعی جزئی قابل جابجایی ، دندان از دست رفته ترمیم می کنند ، وسیله ای مؤثر برای بازگرداندن عملکرد و درجه زیبایی ظاهری است. اما بعداً ، ممکن است بخواهند عملکرد و ظاهر خود را با یک ایمپلنت دندان بهبود بخشند.

ایمپلنت دندان نزدیکترین فناوری ما به دندان طبیعی است. اما ممکن است یک سد راه برای کاشت شما وجود داشته باشد ، به خصوص اگر مدت زیادی از ریزش دندان شما گذشته باشد - ممکن است استخوان کافی در محل برای قرار دادن کاشت وجود نداشته باشد. از معایب ایمپلنت دندان طول درمان طولانی مدت آن می باشد.

قلب یک کاشت یک پست فلزی تیتانیوم است که به صورت جراحی در استخوان فک تعبیه شده است. تیتانیوم به طور طبیعی سلولهای استخوانی را جذب می کند ، که رشد می کنند و به آن می چسبند تا یک نگهدارنده محکم تشکیل شود که بتواند از تاج چینی یا ترمیم های دیگر مانند پل ها یا پروتزها پشتیبانی کند. اما برای دستیابی به ظاهر طبیعی ، مهم است که ایمپلنت در محل مناسب قرار گیرد. برای دستیابی به این امر به استخوان کافی احتیاج دارد.

اما اگر دندان مدت از بین رفتنش زیاد باشد ، ممکن است استخوان کافی وجود نداشته باشد. نیروهایی که هنگام جویدن حرکت می کنند از طریق دندان ها به استخوان فک ایجاد می شوند که رشد استخوان را تحریک می کند. اگر آن محرک به دلیل وجود دندان از دست رفته غایب باشد ، سلولهای جدید استخوان ممکن است سلولهای قدیمی را با سرعت سالم جایگزین نکنند و حجم استخوان کل شروع به کاهش می کند.

اما ممکن است راه حلی وجود داشته باشد: پیوند استخوان. با این روش مقداری قبل از عمل کاشت ایمپلنت پیوند استخوان دهنده را در ناحیه کمبود استخوان قرار می دهیم. پیوند استخوان به عنوان داربست برای رشد سلولهای استخوانی جدید استفاده می شود. امیدوارم ، این استخوان سالم به اندازه کافی برای پشتیبانی از کاشت ایجاد کند. اگر کمبود استخوان جزئی باشد ، ممکن است ایمپلنت و پیوند استخوان را همزمان قرار دهیم.

اگر ریزش استخوان را تجربه کرده اید ، ابتدا باید میزان استخوان در محل دندان از دست رفته را مشخص کنیم و اینکه آیا پیوند گزینه مناسبی است. پیوند استخوان کاشت شما را به تعویق می اندازد ، اما در صورت موفقیت آمیز ارزش تاخیر ارزش دارد. با افزایش حجم استخوان می توانید یک دندان جدید به دست بیاورید که از ترمیم فعلی شما برتر است.

انواع ایمپلنت دندانی بر اساس شکل و متصل کننده‌ها:

  •     متصل کننده شش ضلعی داخلی
  •     متصل کننده شش ضلعی خارجی
  •     متصل کننده هشت ضلعی داخلی

از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر آن نسبت به بریج دندان اشاره کرد اما از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر گرانتر می‌باشد. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، این دندان‌ها می‌توانند تا آخر عمر برایشان کار کنند. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگر درمانی بیشتر است و در صورت از دست رفتن دندان، امکان ترمیم و جایگزینی آن وجود دارد. انجام ایمپلنت اقساطی  در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید، امکان اقدام به این درمان را تسهیل کرده است.

درمان ایمپلنت برای کودکان مبتلا به فقدان مادرزادی دندان

ایمپلنت دندان یکی درمان های پیشنهادی برای کودکان آژنزیس دندان یا به اصطلاح  کودکانی که به صورت مادرزادی فاقد دندان هستند، می باشد. به دلیل اینکه رشد اسکلتی در کودکان پس از ایمپلنت نیز ادامه دارد و نیز به دلیل خطرات احتمالی جراحی در سنین پایین، نتایجی که از درمان های ایمپلنت در کودکان بدست می آید، به اندازه نتایج بدست آمده در بزرگسالان قابل پیش بینی نیست.

  • Mina Fahimi
  • ۰
  • ۰

یک تصور اشتباه در مورد کامپوزیت ونیر اینه که پوسیدگی و خرابی احتمالی دندان در زیر پوسته ونییر باقی می ماند .
در حالیکه اینطور نیست و قبل از انکه لایه ونیر روی سطح دندان چسبانده شود ، کلیه پوسیدگیها و مشکلات دندانی برطرف می شود و سپس ونییر روی دندانها قرار می گیرد .
ویدیو فوق کامپوزیت ونیر انجام شده برای یکی از مراجعه کنندگان عزیز بود ، شفافیت اینکار بدلیل نوع کامپوزیت ، تکنیک درمان و کیفیت پالیش و پرداخت بود .

بهترین برند کامپوزیت چیست؟
کامپوزیت ها تنوع زیادی دارند ، کیفیت بعضی از انها خیلی خوب و بعضی متوسط و ضعیف است . اما نمی توان از بین انهایی که کیفیت خیلی خوبی دارند گفت کدومشون بهترین است . چون هر برند ویژگیهای منحصر به خودش را دارد . مثلا طیف رنگی یک برند ممکن است برای یک فرد مناسب باشد ولی برای دیگری قابل قبول نباشد . بنابراین پیشنهاد من ، واگذاری انتخاب برند کامپوزیت به دندانپزشک مورد اعتمادتون است.

انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر بر چه مبنایی است؟
مهمترین فاکتور در انتخاب رنگ سلیقه و خواسته مراجعه کننده است
فاکتور بعدی رنگ چهره است ، قاعدتا رنگ دندانها بایست با رنگ چهره تناسب داشته باشد.
مورد بعدی سن بیمار است . استفاده از رنگهای روشن معمولا در افراد جوانتر توصیه می شود .
و در ضمن دندانپزشک در انتخاب رنگ باید به رنگ پایه دندانهای اصلی و میزان شفافیت برند کامپوزیت مورد استفاده دقت کند.

کامپوزیت دندان

بیشترین تقاضا در بخش زیبایی برای لمینت دندان است که شامل لمینت کامپوزیتی و یا لمینت سرامیکی میشود. به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...

قیمت کامپوزیت دندان
هزینه ی کامپوزیت دندان می تواند از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. اولین قدم قبل از تصمیم گیری در مورد قیمت کامپوزیت دندان، برنامه ریزی برای مشاوره اولیه با دندانپزشک زیبایی است. در جلسه مشاوره دندانپزشک زیبایی قادر خواهد بود تا یک طرح درمانی مناسب برای روکشهای کامپوزیتی را برای شما فراهم کند و بتواند در مورد قیمت کامپوزیت ونیر بحث و گفتگو کند. برای کاهش نگرانی های خود در مورد هزینه های دندانپزشکی می توانید از خدمات کامپوزیت اقساطی ، لمینت اقساطی، ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان کلینیک دندانپزشکی  بهره مند شوید.

بهترین کاندید برای انجام کامپوربت دندان

بهترین کاندیدا برای کامپوزیت دندان های جلو
افرادی که دارای دندان هایی نامرتب هستند یا دندان های آنها دارای فاصله می باشد.
کسانی که دندان هایشان دچار تغییر رنگ شده می توانند از کامپوزیت دندان های جلو به منظور زیبایی و سفید شدن دندان ها استفاده کنند .

  • Mina Fahimi