Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایا بیرون زدگی و یا تو رفتگی فک را می توان با درمانهای کامپوزیت ونییر یا لمینت اصلاح کرد؟
بایست بگم خیر... ،
روشهای دندانپزشکی زیبایی فقط برای اصلاح شکل و رنگ و فرم دندانها کاربرد دارد و مشکلات اسکلتال و رشدی فک مثل بیرون زدگی و یا عقب بودن فک را بایست با جراحیهای فک اصلاح کرد.
البته درمانهای ارتودنسی هم ممکن است در جهت اصلاح مشکلات رشدی فک بکار بیاید ولی در یک دوره زمانی خاصی.

یک تصور اشتباه در مورد کامپوزیت ونییر اینه که پوسیدگی و خرابی احتمالی دندان در زیر پوسته ونییر باقی می ماند .
در حالیکه اینطور نیست و قبل از انکه لایه ونییر روی سطح دندان چسبانده شود ، کلیه پوسیدگیها و مشکلات دندانی برطرف می شود و سپس ونییر روی دندانها قرار می گیرد.

بهترین برند کامپوزیت چیه؟
کامپوزیت ها تنوع زیادی دارند ، کیفیت بعضی از انها خیلی خوب و بعضی متوسط و ضعیف است . اما نمی توان از بین انهایی که کیفیت خیلی خوبی دارند گفت کدومشون بهترین است . چون هر برند ویژگیهای منحصر به خودش را دارد . مثلا طیف رنگی یک برند ممکن است برای یک فرد مناسب باشد ولی برای دیگری قابل قبول نباشد . بنابراین پیشنهاد من ، واگذاری انتخاب برند کامپوزیت به دندانپزشک مورد اعتمادتون است.
کیس فوق درمان کامپوزیت ونییر است . مشخصات کامپوزیت و رنگ اونرو براتون می گذارم
Composite :Asteria palfique
Color:dentin BL
enamel WE

اگر از خیلی نزدیک به لبه دندانها نگاه کنید ، متوجه وجود لبه شفافتر و شیشه ای تر در لبه دندانها می شوید که خطوط عمودی ظریف و سفید رنگی در ان به چشم می خورد .
در روش لمینت هم بمنظور شبیه سازی بیشتر درمان به حالت طبیعی ، این حالت بازسازی می شود . البته لازمه که بدونید گاهی امکان ایجاد این حالت در روش کامپوزیت خیلی دشوار می شود . مثلا در مواردی که سایز دندانها بزرگ است و یا دندانها بیرون زده هستند ، از انجا که می بایست لایه کامپوزیت در حداقل ضخامت ممکن خود باشد ، بازسازی این حالت بدون تراش دندانها کار مشکل و سختی خواهد شد.

اصلاح دندان های خرگوشی

دندان های خرگوشی ، شرایطی است که مجموعه های فوقانی و تحتانی دندان ها با یکدیگر همسو نیستند. دندانهای فوقانی معمولاً بیرون زده و راه خود را به سمت خارج پیدا می کنند. در موارد خفیف ، دندان ها ممکن است چند میلی متر از لبه های پایین لب جلوتر باشد. در موارد شدید ممکن است دندانها روی لب پایین کشیده شوند. این شرایط روی لبخند شما و در نهایت اعتماد به نفس تأثیر می گذارد. علاوه بر آن  باعث ایجاد مشکلات بهداشتی مختلف دهان و دندان می شود.

خوشبختانه ، راه حل های مختلف دندانپزشکی زیبایی برای رفع مشکل موجود است. روکش های دندانی یا ونیرها  یکی از راه حل های زیبایی دندانپزشکی هستند. این روکش های سرامیکی سفارشی روی دندان های شما قرار می گیرند و نقایصی را که ظاهر دندانهای شما را خراب می کند ، می پوشاند.

لمینت دندان در افرادی که به ارتودنسی نیاز دارند
دندانپزشک شما دندان‌های شما را ارزیابی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا ارتودنسی لازم است یا خیر. اگر مشکل جدی نداشته باشید ، لمینت دندان  می‌تواند دندانهای شما را تغییر شکل می‌دهد ، و آنها را محکم تر و یکنواخت تر ، و همچنین سفیدتر کند. باید در نظر گرفت که که لمینت دندان نمی تواند به جای ارتودنسی دندان استفاده شود. متاسفانه در برخی موارد به دلیل اطلاعات ناکافی  درمان لمینت را به جای ارتودنسی پیشنهاد می‌دهند.

  • Mina Fahimi