Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟
فرقی نمی‌کند کامپوزیت دندان با چه روش و تکنیکی انجام شده باشد؛ به‌ هر حال طول عمر کامپوزیت دندان محدود است و پس از مدتی نیاز به تعویض و یا ترمیم دارد.
درواقع طول عمر کامپوزیت دندان حدودا بین 5 الی 7 سال است؛ اما نکته مهم این است که عوامل بسیاری در طول عمر کامپوزیت دندان موثر است و اگر به خوبی رعایت شوند، به صورت چشم‌گیری طول عمر کامپوزیت افزایش خواهد یافت.
در ادامه به مهم‌ترین این عوامل اشاره خواهیم کرد:
-کیفیت مواد سازنده کامپوزیت دندان: هر چه مواد سازنده کامپوزیت با‌کیفیت‌تر باشد به همان اندازه نیز طول عمر کامپوزیت افزایش می‌یابد.
-برند: کامپوزیت‌ها توسط کمپانی‌های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می‌شوند؛ برند‌های معتبر و معروفی که سال‌هاست در زمینه تولید کامپوزیت فعالیت می‌کنند، از مواد باکیفیت و تکنولوژی‌های جدیدی برای ساخت انواع کامپوزیت بهره می‌برند. درواقع برند‌های معتبر و باکیفیت، کامپوزیت‌هایی مستحکم و مقاوم به بازار عرضه می‌کنند.
-مهارت دندانپزشک: همانطور که گفته شد کامپوزیت توسط دندانپزشک روی دندان بیمار فرم‌دهی می‌شود؛ بنابراین نحوه نصب و فرم‌دهی خمیر تاثیر بسزایی در طول عمر کامپوزیت دندان دارد. هر‌چه دندانپزشک با‌تجربه‌تر و ماهر‌تر باشد کامپوزیت‌ها حرفه‌ای تر روی دندان قرار خواهند گرفت و پس از مدت کوتاهی از روی دندان جدا نمی‌شوند.
-جنس دندان: جنس دندان‌های فرد نیز در نگهداشتن کامپوزیت‌ها تاثیر بسیاری دارند؛ هر‌چه استحکام و مقاومت دندان‌های افراد بیشتر باشد، کامپوزیت مدت زمان بیشتری روی دندان باقی می‌ماند؛ چرا‌که مواد کامپوزیت به صورت مستقیم به دندان می‌چسبد.
-مراقبت‌های بهداشتی: مراقبت‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود زیرا کامپوزیت‌ها نیز رنگ مواد غذایی و... را به خود می‌گیرند و مانند دندان تحلیل می‌روند.

کامپوزیت دندان و لمینت دندان در سنین پایین

کامپوزیتدندان: کودکان و نوجوانان همیشه خودشان را به درد سر می اندازند. گاهی اوقات این مشکلات شامل برآمدگی، کبودی و دندان های شکسته می باشد. نوجوانانخیلی از شکسته شدن دندان های شان ناراحت نمی شوند و حتی ممکن است با افتخار دندان نیش جلویی شکسته شان را به دوستان شان نشان دهند. با این حال،نوجوانان کاملاً نسبت به بقیه متفاوت هستند. برای آنها ظاهر همه چیز است. این یعنی آنها می خواهند که دندان شکسته شان هر چه سریع تر ترمیم شود.

علاوهبر ظاهرش، دندان شکسته مستعد پوسیدگی نیز می باشد. به همین ترتیب اگر آسیببه سرعت درمان نشود ممکن است عصب در معرض آلودگی قرار بگیرد. لمینت برای اهداف گوناگونی ارائه می شوند. یکی از آنها پوشاندن دندان های شکسته یا خردشده است. متأسفانه این گزینه برای کودکان و نوجوانان در دسترس نیست به خاطر اینکه آنها خیلی جوان هستند.

رشد استخوان فک بانوان تا حدودا 17 سالگی متوقف نمی شود. رشد استخوان فک مردان ممکن است تا حدودا 20 سالگی متوقف نشود. به عنوان یک قانون کلی، دندانپزشکان قبل از دریافت لمینت دندانبه بیماران زیر این سنین توصیه می کنند که - حتی در صورت آسیب دیدن دندان ها – صبر کنند. ممکن است برخی از دندانپزشکان ونیر را برای بیماران جوانتر از این سن پیوند دهند اما به شرایط موجود بستگی دارد.

نوجوانان همچنان رشد قابل توجهی دارند و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای پیوند لمینت نیستند. اگر یک لمینت خیلی زود پیوند داده شود ممکن است با رشد آتی وضعیت لثه ها و دندان ها تغییر کند و این زیبایی لمینت را خدشه دار می کند.به عنوان مثال، شکاف بین لمینت و لثه ممکن است با گذشت زمان به چشم بیاید.

بهترین کلینیک دندانپزشکی برای انجام کامپوزیت و لمینت

اگر قصد انجام کامپوزیت ‌و یا لمینت دندانرا دارید بهتر است بدانید انتخاب یک کلینیک حرفه‌ای و‌ متخصص برای انجام این کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا‌که در صورت انتخاب اشتباه کلینیک دندانپزشکی، نه‌تنها امکان هدر رفتن هزینه‌های پرداختی افزایش می‌یابد؛ بلکه امکان به خطر افتادن سلامتی و آسیب به دندان‌ها هم بسیار بالا است. از طرفی خدماتی همچون لمینت و کامپوزیت دندان، جزو خدمات تخصصی مراکز دنداپزشکی هستند بنابراین مراکز باید ویژگی‌های مطلوبی داشته باشند. در ادامه مطلب جهت اطلاع از این ویژگی‌ها مطالب مفیدی را آماده کرده‌ایم کهراهنمای شما برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی برای انجام کامپوزیت و لمینت است.

 اطلاعات در مورد دندانپزشکی زیباییممکن است گیج کننده باشد. هرکسی که به دنبال اصلاح لبخند خود است ، شرایط متفاوتی دارد. این پست برای کمک به هر کسی که به دنبال خدمات دندانپزشکی زیبایی از قبیل کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت دندان است و برای یافتن پاسخ هایی که درباره وضعیت خاص دندانپزشکی وی وجود دارد ، طراحی شده است. با خواندن این مطلب شما می توانید برای پیدا کردن بهترین متخصص دندانپزشکی زیبایی متناسب با نیازهای خود اقدام کنید.

  • ۰۲/۰۱/۱۷
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی