Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

التهاب لثه بعد از کامپوزیت دندان
بسیاری از افراد برایشان سوال است که دلایل التهاب لثه بعد از کامپوزیت دندان چیست؟

ایا انجام کامپوزیت ونیر یا لمینت به دندانها اسیب مى رساند ؟
مانند هر کار درمانى-زیبایى دیگر پاسخ به سوال بالا به انتخاب طرح درمان مناسب و اجراى دقیق عمل بر مى گردد.
قاعدتا خیلى از موارد و مشکلات قابل اصلاح با کامپوزیت ونیر یا لمینت نیست و اگر در چنین مواردى اینکارها انجام شود باعث بروز مشکلات زیادى براى بیمار مى شود، مثلا بعضى از نامرتبى ها مستلزم انجام درمان ارتودنسی هستند و با ونییر یا لمینت قابل اصلاح نیستند.
نکته دیگر هم بحث اجراى دقیق و اصولى درمان است، یعنى اگر فردى مورد تجویز کامپوزیت یا لمینت باشد ولى کار درمانى بى کیفیت برایش انجام شود، باز هم دچار مشکلات متعدد و شکست درمان خواهد شد.
البته ناگفته نماند، افرادی که با التهاب لثه بعد از انجام کامپوزیت دندان مواجه می‌شوند، دچار نگرانی و سردرگمی شده و نمی دانند که باید چگونه این مشکل را رفع کنند؛ به همین دلیل نیز ما در این مقاله قصد داریم ابتدا دلایل التهاب لثه بعد از کامپوزیت را بررسی کنیم و سپس معمول‌ترین راه درمان آن را معرفی کنیم؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

التهاب لثه بعد از کامپوزیت دندان عادی است؟
به دلیل انجام عملیات متعدد در جهت نصب روکش، لثه تحریک می‌شود؛ بنابراین بسیار طبیعی است که پس از انجام کامپوزیت، شاهد التهاباتی جزئی و مختصر باشید. این التهابات در بسیاری از موارد، چند روز الی 1 هفته طول می‌کشد؛ و تا زمانی که فرد به بایت و دندان‌های جدید عادت کند و هم حساسیت و تحریکات لثه تسکین پیدا کند، ادامه خواهد یافت.
اما زمانی که شخص به مدت طولانی دچار التهاب لثه شود و این التهاب با درد بسیار شدیدی همراه باشد؛ در چنین شرایطی نیاز به بررسی و مراجعه به دندانپزشک است تا علل بروز التهابات شناسایی و درمان شود.

بهترین برند کامپوزیت چیست؟
کامپوزیت ها تنوع زیادی دارند ، کیفیت بعضی از انها خیلی خوب و بعضی متوسط و ضعیف است . اما نمی توان از بین انهایی که کیفیت خیلی خوبی دارند گفت کدومشون بهترین است . چون هر برند ویژگیهای منحصر به خودش را دارد . مثلا طیف رنگی یک برند ممکن است برای یک فرد مناسب باشد ولی برای دیگری قابل قبول نباشد . بنابراین پیشنهاد من ، واگذاری انتخاب برند کامپوزیت به دندانپزشک مورد اعتمادتون است.

انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر بر چه مبنایی است؟
مهمترین فاکتور در انتخاب رنگ سلیقه و خواسته مراجعه کننده است
فاکتور بعدی رنگ چهره است ، قاعدتا رنگ دندانها بایست با رنگ چهره تناسب داشته باشد.
مورد بعدی سن بیمار است . استفاده از رنگهای روشن معمولا در افراد جوانتر توصیه می شود .
و در ضمن دندانپزشک در انتخاب رنگ باید به رنگ پایه دندانهای اصلی و میزان شفافیت برند کامپوزیت مورد استفاده دقت کند.

 

  • ۰۲/۰۲/۰۷
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی