Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

مراحل انجام کامپوزیت دندان

 به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...
1.    بعد از ویزیت و معاینه وضعیت دندان و عکس‌برداری رادیولوژی، متخصص تشخیص می‌دهد که آیا کامپوزیت برای دندان شما مناسب است یا خیر.
2.    مرحله بعدی درمان مشکلات دندان مثل؛جرم‌گیری، ترمیم عفونت لثه، ترمیم پوسیدگی‌های دندان، کانال کشی ریشه، کشیدن یا تاج گذاری دندان‌های معیوب و ... که ممکن است چند جلسه طول بکشد.
3.    انتخاب رنگ کامپوزیت با توجه به رنگ دندان‌های بیمار، رنگ پوست و حتی سفیدی چشم به کمک متخصص باید انجام شود.
4.     در جلسه آخر با اچ کردن مینای دندان با کمک اسید مخصوص نوبت به چسباندن مواد کامپوزیت می‌رسد.
5.    حالا نوبت به هنرنمایی دندان‌پزشک است که با ظرافت و دقت بتواند، لایه به لایه مواد گذاری کرده و نواقص دندان را رفع کند.
6.    بعد از پایان کار با پالیش کردن کامپوزیت‌ها مراحل اصلاح طرح لبخند به پایان می‌رسد.

کامپوزیت کردن دندان چقدر زمان می‌برد؟
امر دندان‌های سالمی داشته باشید و نیازی به اقدامات جانبی نباشد، در یک جلسه چند ساعته با توجه به مهارت و تخصص دندان‌پزشک می‌توان کامپوزیت را انجام داد.

کامپوزیت دندان چه رنگ‌هایی دارد؟
خوشبختانه طیف گسترده‌ای برای رنگ کامپوزیت دندان وجود دارد. این رنگ که در ۴ دسته کلی تقسیم بندی می‌شود از سفید یخچالی تا رنگ‌های طبیعی و معمولی را پوشش می‌دهد.
آیا کامپوزیت دندان یک روش دائمی است؟
طول عمر کامپوزیت حدود ۸ تا ۱۰ سال است. اما بعد از این زمان نیاز به ترمیم یا تعویض دارد. البته به دلیل اینکه در این روش نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد، امکان برداشتن کامل آن در صورت منصرف شدن نیز وجود دارد.

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض احتمالی حاصل از کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.

در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن است تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.

  • ۰۲/۰۳/۳۱
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی