Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کدام کشور بهترین ایمپلنت دندان را تولید میکند؟

 بهترین کشورهای خارجی که ایمپلنت های دندانی را تولید می کنند شامل آمریکا و سوئیس و در رده سوم کره می شوند که محصولاتی با کیفیت بالا به بازارهای جهانی عرضه می کنند اما کشورهایی مانند کاستاریکا، هند و تایلند نیز توانسته اند ایمپلنت های دندانی را با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول به بازارهای جهانی عرضه  کنند.

چطور باید برند ایمپلنت دندان را انتخاب کرد؟

 اولین و مهمترین نکته انتخاب برند ایمپلنت های دندان، داشتن تاییدیه FDA برای ساخت ایمپلنت های دندانی است. بهتر است که ایمپلنت دندان توسط متخصص انتخاب شود تا دندانپزشک عمومی چون متخصص، آموزش های لازم در خصوص انتخاب بهترین انواع ایمپلنت را دیده است.

بهترین مواد ایمپلنت دندان کدام است؟ برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد. ایمپلنت تیتانیومی یا ایمپلنت زیرکونیا؟ در زیر انواع متداول مواد کاشت دندان که امروزه در ساخت "ایمپلنت دندان" استفاده می شود ، آورده شده است.

مراقبت هایی که بعد از ایمپلنت باید انجام بدین :

بعد از درمان هر چه زودتر خودتونو به خونه برسونید و روی صورت اون قسمت عمل شده یخ بذارید، برای اینکار از کیسه های پلاستیکی و یخ های خرد شده کمک بگیرید.
یخ را 5 الی 10 دقیقه روی همون قسمت بذارید و بعد اونو بردارید و 10 دقیقه استراحت بدید و دوباره این کار را تا 3 ساعت تکرار کنید تا تورم این ناحیه کمتر شه.

اگه درد دارین، استامینوفن استفاده کنید. اما برای استفاده از مسکن های قوی تر نیاز به تجویز پزشک دارید. بقیه مسکن های برای آروم کردن درد : پروفن، مفنامیک اسید و ... هستن.

ورم یکی از عارضه های جراحی ایمپلنته و کمی از اون علامت واکنش بدن و شروع ترمیم نسوج دندان در برابر جراحیه اگر ورم های زیادی در ناحیه عمل شده بوجود اومد باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا بررسی شه.

بعد از جراحی، حرارت بدن تان کمی بیشتر می شه این بیشتر شدن حرارت کاملا طبیعیه اما اگر حرارت بیش از حد باشه (2 یا 3 درجه) احتمال عفونی شدن ناحیه جراحی شده است که باید هر چه زودتر با ما تماس بگیرید تا تجویز های لازم انجام شه.

محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان

چندین مرحله در کار قرار دادن ایمپلنت دندان وجود دارد. هنگام محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان، مهم است که هزینه هر یک از این مراحل را تعیین کنید:

جلسه مشاوره با دندانپزشک (در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید علاوه بر شرایط ایمپلنت اقساطی و "ایمپلنت ارزان" ، ویزیت و مشاوره ی بیماران رایگان می باشد.)

    کشیدن دندان / ریشه
    پیوند استخوان
    قرار دادن ریشه تیتانیوم (پایه ی فلزی کاشت)
    قرار دادن تاج
    اشعه ایکس ، مراقبت قبل از عمل
    تأمین مالی ایمپلنت های دندانی (برخی شرکت های بیمه قسمتی از هزینه های ایمپلنت دندان را پوشش می دهند)

ابتدا با شرکت بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید تا ببینید که در صورت وجود چه بخشی از کاشت های دندانی را پوشش می دهد.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانامروزه استاندارد ترین روش مراقبت از جای خالی دندان از دست رفته و استخوان فک در حال تحلیل است.

فراهم کردن قابلیت بازگرداندن عملکرد جویدن همراه با قابلیت زیبایی و جلوگیری از تحلیل استخوان توسط ایمپلنتشگفت انگیز است.

ایمپلنت دندانعمل جویدن ، صحبت کردن و خندیدن را کاملا بازیابی می کند. لغزش و ناراحتی های استفاده از پروتز متحرک ( دست دندان ) را از بین می برد.

با ایمپلنتکردن دندان شما قادر خواهید بود، بدون هیچ محدودیتی تمام غذاهای مورد علاقه خود را بخورید ، بخندید و بهتر از گذشته از عملکرد دندان های خود لذت ببرید.

ایمپلنت باعث تحریک استخوان سازی در محل بی دندان می شود و همچنین ساختار فک و صورت حفظ شود، نبود دندان در فک باعث کاهش ارتفاع فک و در نتیجه پیری زودرس می شود.

جایگزاری دندان های از دست رفته بلافاصله با ایمپلنت های دندانی مانع از تغییر فضای بین دندانی می شود.

ایمپلنتثابت است و دیگر نیازی به خارج کردن پروتز از دهان خود ندارید، در روش ایمپلنت مانند دیگر درمان ها نیاز به تراشیدن دندانهای سالم مجاور نیست، ظاهر دندان ایمپلنت بسیار شبیه دندان طبیعی بوده و با دندان طبیعی تفاوت ظاهری ندارد، در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس راحت و خوبی خواهد داشت.

  • Mina Fahimi