Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
  • Mina Fahimi
  • ۰
  • ۰
  • Mina Fahimi
  • ۰
  • ۰

مراحل و زمان بندی عمل کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت فرآیندی است که جایگزین ریشه دندانهای از دست رفته است. همچنین از این برای پشتیبانی از تاج ها ، پل ها یا پروتزهای دندان استفاده می شد. ایمپلنت ها به صورت جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرند. کاشت مناسب ترین روش در همه زمان ها توسط متخصصان است ، نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان های از دست رفته مانند دندان مصنوعی طبیعی و ایمن تر احساس می شود.

از آنجا که موفقیت ایمپلنت دندان کاملا وابسته به حجم استخوان می باشد ، انجام آن تا پیش از توقف رشد استخوان توصیه نمی شود. جایگزینی ایمپلنت دندان برای کودکان سنین پایین، به دلیل اینکه ناحیه مجاور ایمپلنت در فرایند رشد مشارکت ندارد، مشکلات زیبایی و نیز کارکردی به خصوص در قسمت دندان‌های قدامی به وجود می‌آید. بهتر است درمان ایمپلنت در دختران به دلیل اینکه رشد استخوان زودتر تکمیل می‌شود تا ۱۵ سالگی و در پسران تا ۱۷ سالگی به تعویق افتد. چنانچه رشد اسکلتی و دندانی بیمار متوقف شده باشد، درمان‌های ایمپلنت می‌تواند قابل قبول باشد.

انواع ایمپلنت دندان

دو نوع اصلی کاشت وجود دارد:

1- آندوستیل: این کاشت های دندانی در استخوان فک قرار می گیرند. معمولاً از تیتانیوم ساخته می شوند و مانند پیچ ​​های کوچک به نظر می رسند ، آنها رایج ترین نوع کاشت هستند.

2. ساب پریوستال: در این نوع ، ایمپلنت های دندانی زیر لثه قرار می گیرند اما بر روی استخوان فک و یا بالاتر. این بیماری ممکن است در بیمارانی که فک طبیعی کافی ندارند و نمی توانند یا نمی خواهند ، انجام شود ، برای بازسازی آن یک روش تقویت استخوان انجام شود.

اگر استخوان فک شما به اندازه کافی قوی برای پشتیبانی از کاشت دندان نیست ، همچنین می توانید چندین تکنیک برای بازسازی استخوان ، بازگرداندن فک طبیعی خود و ایجاد یک پایه محکم برای دندان های پشتیبانی شده از ایمپلنت استفاده کنید.

که شامل:

تقویت استخوان. این امر مستلزم ترمیم یا احیاء استخوان در فک شما است که قادر به حمایت از ایمپلنت ها نیست. استفاده از مواد افزودنی استخوانی و فاکتورهای رشد برای تقویت استخوان معمولاً به بهترین نتایج نشان داده شده در تحقیقات می رسد. در شرایطی که بیمار تراکم استخوانی مناسب برای قرار دادن ایمپلنت را نداشته باشد، برای برطرف کردن مشکل،  با تشخیص متخصص ایمپلنت، پیوند استخوان فک، پیش از ایمپلنت دندان و یا بسته به شرایط در حین جراحی ایمپلنت انجام می شود. در هر حال مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برای بررسی وضعیت بیمار توصیه می شود. امکان انجام ایمپلنت اقساطی سبب شده گرایش بیماران به استفاده از درمان ایمپلنت بیشتر شود

لیفت سینوس. همچنین به عنوان تقویت سینوس یا ارتفاعات سینوس شناخته می شود ، که شامل اضافه کردن استخوان در زیر سینوس در مواردی است که استخوان طبیعی به دلیل از دست رفتن دندان های پشتی بدتر شده است.

گسترش ریج. اگر فک شما به اندازه کافی گسترده نیست که از کاشت دندان پشتیبانی کند ، مواد پیوند استخوان را می توان به یک رج کوچک یا فضا اضافه کرد ، که در امتداد بالای فک شما ایجاد شده است.

روش انجام ایمپلنت دندان

1. ارزیابی و تهیه:

این فرآیند شامل همه چیز ، از کشیدن دندان گرفته تا پیوند استخوان در صورت لزوم است. سی تی اسکن انجام می شود و پزشک دندانپزشکی موجود را به همراه ساختار استخوان در محل کاشت دندان ارزیابی می کند. اگر نیازی به پیوند نباشد ، می توانیم مستقیم به محل ریشه مصنوعی برویم. در صورت لزوم پیوند استخوان ، ارزیابی و آماده سازی 3 تا 6 ماه طول می کشد. اگر دندان مدت طولانی از بین نرفت ، پیوند استخوان معمولاً لازم است. در یک دوره از سال اول از دست دادن دندان ، استخوان با دو برابر از دست دادن طبیعی استخوان از بین می رود. این امر باعث می شود که قرار دادن زودرس ریشه مصنوعی برای کاهش هزینه کاشت دندان و کاهش مدت زمانی که فرآیند کاشت دندان انجام می شود ، بسیار مهم باشد.

2. قرار دادن ریشه مصنوعی:

در قرار دادن ریشه مصنوعی ، ریشه مصنوعی در استخوان قرار می گیرد و اجازه بهبودی می یابد. 1 تا 2 ساعت طول می کشد و زمان بهبودی 3 تا 6 ماه است. در این مدت کاشت آلیاژ تیتانیوم به اطراف التیام می یابد و با بافت استخوان اطراف ترکیب می شود. هیچ کاشت پزشکی دیگر به اندازه زمان بهبودی یا بهبودی سریع نیست.

3. قرار دادن تاج:

دندان یا تاج مصنوعی روی ریشه مصنوعی که قبلاً در فک شما قرار گرفته بود ، قرار می گیرد. تصویری از دهان شما ساخته شده و دندان جدید شما به گونه ای ایجاد می شود که اندازه ، شکل و رنگ صحیحی برای دهان شما باشد. این فرایند فقط حدود 2 هفته با هم فاصله دارد.

قیمت ایمپلنت دندان

هزینه درمان انواع ایمپنت دندان بر اساس چندین عامل متفاوت خواهد بود ، از جمله:

    سلامت فعلی استخوان فک
    پیچیدگی ترمیم سفارشی شما (تاج ، پل یا دندان مصنوعی)
    چند کاشت مورد نیاز است
    نوع مواد ترمیم
    پوشش بیمه: بیشتر درمان های دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

 

https://www.thedentalretreat.com/dental-implants-procedure/

  • Mina Fahimi