Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

بهترین سن برای انجام لمینت دندان چیست؟
با توجه به نکاتی که در متن بررسی کردیم، کامل شدن مراحل رشد برای انجام لمینت ضروری است.
 آیا داشتن شرط سنی برای انجام لمینت کافیست؟
خیر، شرایط سنی تنها یکی از مواردی است که صلاحیت فرد برای انجام لمینت را تأیید می‌کند.
آیا لمینت دندان یک درمان دائمی به شمار می‌رود؟
درست است که در صورت نگهداری مناسب،روکش لمینت برای حدود یک دهه می‌تواند کارایی داشته باشد. اما به مرور زمان نیاز به ترمیم و تعویض دارد و یک روش دائمی محسوب نمی‌شود.

وجود هر گونه دندان شکسته یا آسیب دیده
اگر فرد به خاطر شکستگی یا آسیب‌های جانبی دندان تصمیم به روکش کردن گرفته باشد، متخصص باید به دقت محل آسیب را معاینه نماید تا تشخیص دهد که آیا با لمینت کردن می‌توان این نقص و شکستگی را به خوبی کاور کرد یا خیر.
در مواردی که شکستگی دندان به حدی وخیم باشد که اثری از بافت دندان باقی نمانده باشد و فقط ریشه دندان در لثه فرد موجود است، امکان روکش کردن وجود ندارد زیرا هیچ پایه‌ای برای نصب لمینت وجود ندارد. بلکه در این شرایط باید از تاج دندان کمک گرفت.

چه افرادی نمی‌توانند دندان‌های خود را لمینت کنند؟

درست است که برای استفاده از روش لمینت، محدودیت چندانی وجود ندارد اما با این حال نیز در برخی از موارد، روش لمینت برای بعضی از افراد، جوابگو نیست و باید روش‌های دیگری را برای اصلاح طرح لبخند خود انتخاب کنند.

در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

    دندان‌های پوسیده: برای لمینت دندان، باید سطح دندان تراشیده شود. دندان‌هایی که دارای پوسیدگی وسیعی هستند، از استحکام لازم برای نگهداری پرسلن ونیر برخوردار نیستند. درواقع با تراشیدن دندان‌های پوسیده، به دلیل عدم وجود بافت سالم در سطح دندان، پس از مدتی دچار شکستگی‌های وسیع و گسترده می‌شوند.
    بیماری لثه فعال: اگر شخصی بیماری لثه فعال دارد، ابتدا باید نسبت به درمان آن اقدام کند و سپس اصلاح طرح لبخند با لمینت را انجام دهد؛ در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی لمینت دندان با شکست مواجه خواهد شد.
    عدم وجود مینای کافی روی دندان: همانطور که گفته شد، برای انجام لمینت، قسمتی از مینای دندان تراش می‌خورد؛ بنابراین اگر دندان‌های فرد دارای مینای کافی نباشند به هیچ عنوان کاندای مناسبی برای لمینت دندان نیستند.
    افرادی که دندان قروچه می‌کنند: از جمله عادات آسیب‌زا که هم صدمات جدی به دندان‌های طبیعی وارد می‌کند و هم پرسنل ونیر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، دندان قروچه است. دندان قروچه همانطور که باعث سایش سطح دندان می‌شود و به مرور دندان را دچار ساییدگی می‌کند، در طولانی مدت سبب شکستن و یا ایجاد ترک در سطح روکش می‌شود.

درست است که لمینت‌ها مقاومت بالایی در برابر لکه دارند اما فشار و ضربه، دشمن اصلی ونیر است و باعث شکستن و ترک خوردن آن می‌شود.

آیا دوره رشد فرد کامل شده است؟
یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که متخصص برای تشخیص صلاحیت بیمار باید انجام دهد، کامل شدن دوره رشد فرد است. دوره بلوغ جسمی فرد ارتباط مستقیمی با کامل شدن دوره رشد  دندان‌هایش دارد.
اگر هنوز دندان‌های شما در حال رشد باشند، نصب لمینت روی آن می‌تواند عواقب زیادی از جمله دردهای شدید به همراه داشته باشد. به علاوه که لمینت‌های سرامیکی نیز آسیب دیده و هزینه گزافی را برای شما خواهند داشت.
زمانی که دندان‌های دائمی رشد می‌کنند معمولا درد خفیفی در لثه و دندان‌های کناری به وجود می‌آوردند. چسباندن روکش لمینت روی چنین دندان‌هایی نه تنها روند رشد را با اختلالاتی مواجه می‌کند، بلکه می‌تواند درد دندان را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. از این روی بسیاری از متخصصان روند کامل رشد را در مردان تا سن ۱۸ سالگی و در زنان تا سنین ۱۶ سالگی تخمین زده‌اند.
معاینه برای اصلاح طرح لبخند
بعد از انجام تمام معاینات گفته شده، نوبت به فرآیندهای لمینت و روکش دندان می‌رسد. در این مرحله دندان‌پزشک با معرفی برندهای  مناسب برای دندان شما، از شما می‌خواهد برند لمینت خود را با توجه به بودجه مورد نظرتان انتخاب کنید.
مرحله بعدی انتخاب رنگ روکش با توجه به رنگ اولیه دندان و رنگ پوست فرد است. اغلب افراد تمایل دارند تا رنگ روکش آن‌ها طبیعی به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است  از دو یا حداکثر سه درجه روشن‌تر این رنگ را انتخاب نکنید.
گزینه‌های دیگری که در مورد لمینت دندان حائز اهمیت است عبارت است از:
1.    همترازی دندان‌ها و طول برابر
2.    جلوتر نبودن فک پایین
3.    خط لثه متوازن و یکنواخت در کل طول لثه
4.    اندازه مناسب دندان‌های فرد برای اطمینان از پشتیبانی صحیح از روکش‌ها

بهترین سن برای لمینت دندان

بهترین سن لمینت دندان وجود ندارد .به طور کلی ، حداقل سن توصیه شده برای دریافت لمینت دندان برای آقایان 18 سال و برای خانم ها 16 سال است. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که این سنین فقط یک دستورالعمل کلی هستند و شرایط فردی برای دریافت لمینت دندان متفاوت می باشد.

  • ۰۲/۰۳/۳۰
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی