Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

 

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

یک نکته مهم در انتخاب رنگ کامپوزیت
اگر قصد انجام کامپوزیت ونیر دارید ، باید توجه داشته باشید که بلافاصله پس از درمان کامپوزیت ونیر ، رنگ ونیر کمى سفیدتر از حالت نرمال است و به این موضوع باید چند روز زمان دهید تا بمرور رنگ دندان کمى طبیعى تر و شفاف تر شود و کمى از سفیدى اولیه کاسته مى شود . که این موضوع مربوط به ویژگى ساختارى کامپوزیت مى شود .
اما لمینت سرامیکى اینطور نیست و رنگ روز اول با روزهاى بعدى فرقى نمى کند و رنگ ثابت است.

یک سوالى که بعضى وقتها از دندانپزشک مى شود این است که "اگر دندانهامون رو کامپوزیت دندان کنیم ، ایا مى تونیم هر وقت بخواهیم کامپوزیت ونیر رو در بیاریم..."
اما جواب :
کامپوزیت ونیر هم مثل پر کردن دندان است ، لایه نازک کامپوزیت ونیر کاملا با سطح دندان باند شده و امکان کندن ان نیست و اگر لازم باشد باید انرا تراشید .
بنابراین بهتر است به درمان کامپوزیت به عنوان یک کار موقتى که هر وقت دلتان خواست انرا بردارید یا بگذارید ، نگاه نشود . هر چند در صورت لزوم مى توان انرا برداشت و مجددا کامپوزیت دندان را تکرار کرد .
متاسفانه وقتى جایى صحبت از دندانپزشکى زیبایى مى شود اغلب مردم در ذهنشان تصورى از ان دارند که جایى است که مى روى و دندانهاى سالم رو در ازاى پرداخت هزینه زیاد رویشان ماده اى مثل ادامس( به اصطلاح کامپوزیت) مى چسبانى تا رنگ گچى سفید پیدا کند .
البته در ایجاد این ذهنیت متاسفانه بعضى از همکاران ما هم بى تقصیر نیستند .
اما باید بدانید که دندانپزشک متخصص زیبایى ، فردى است که پس از طى دوره طولانى دندانپزشکى و گذراندن امتحان سخت ورودى تخصص دانشگاه پس از یک دوره چند ساله دیگر و پشت سر گذاشتن امتحان دشوار بورد تخصصى به این درجه مى رسد و اساسأ کار دندانپزشک زیبایى به معنى ترمیم و اصلاح مشکلات تاج و ظاهر دندان است . و قاعدتا هدف اصلى وى درمان و در کنار ان حفظ ظاهر و زیبایى دندان است .
در دندانپزشکى زیبایى مجموعه اى از درمانهاى مختلف از جمله روکش ، لمینت ، ونیر ، بلیچینگ و غیره بمنظور رسیدن به هدف نهایى مورد استفاده قرار مى گیرد .

https://www.cosmedent.com/videos/composite-veneer-by-dr-bob-margeas/default.aspx

  • ۹۸/۱۰/۲۲
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی