Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان پس از تراش دندان و قالبگیری ، توسط لابراتوار ساخته می شود و فرم نهایی توسط دندانپزشک داده میشود ؛ پروسه درمان آن حدود دو الی سه جلسه زمان میبرد ولى ونیر کامپوزیت توسط دندانپزشک در همان جلسه فرم داده می شود و نیاز به تراش دندان و قالب گیری ندارد.

معمولا زمانی که نیاز به تغییرات بیشتری در فرم دندانها و طرح لبخند داریم و یا دندانها داراى مشکلات بیشترى مثل خرابى و پوسیدگى هستند لمینت ها بیشتر جوابگو هستند ولى در مواردى که مشکلات دندانى کمتر هستند و بیشتر هدف اصلاح زیبایى با روشى بسیار محافظه کارانه و با حداقل دستکارى دندان باشد معمولا طرح درمان کامپوزیت ونیر مورد توجه قرار مى گیرد.

برای موارد شدیدتر کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما لمینت سرامیکی را توصیه کند.

روکش های کامپوزیت برای نقص های خفیف تا متوسط مناسب تر هستند. اگر مشکل شما آنقدر شدید است که نمی توان با استفاده از روکش ها آن را درمان کرد، دندانپزشک شما ممکن است به جای کامپوزیت ونیر و لمینت دندان گزینه هایی مانند تاج دندان یا درمان ارتودنسی را توصیه کند. در صورت از دست رفتن دندان بهترین درمان حال حاضر، ایمپلنت می باشد.

لمینت دندان زیباتر است یا کامپوزیت دندان؟

لمینت و کامپوزیت هردو برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار میگیرند و هردوی آن ها زیبایی های خود را را دارند.اما لمینت دندان بسیار زیباتر و شفاف تر از کامپوزیت دندان می باشد. جدای از درخشندگی ، لمینت دندان به دلیل ضخامت کمتری که نسبت به کامپوزیت دندان دارد طبیعی تر به نظر می رسد و روی دندان به شکل برجسته دیده نمی شوند. البته نوعی از کامپوزیت دندان به نام کامپوزیت آی پی اس وجود دارد که میزان شفافیت و زیبایی آن نیز بالاست و اگر شما جزو افرادی هستید که هزینه برایتان مهم است ، کامپوزیت IPS می تواند با قیمتی کمتر از لمینت به اندازه لمینت سرامیکی زیبا به نظر برسد.

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟

طول عمر لمینت دندان به طور متوسط ​​10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان ودندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجامدهید، روکش های لمینت حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهایکامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال.

  • ۰۰/۰۱/۲۱
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی