Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

Dorehami

اینجا همه دور همیم 😍🤗

  • ۰
  • ۰

جلوگیری از بوی بد دهان هنگام  ارتودنسی

یکی از مشکلات در ارتباط با درمان_ارتودنسی، بوی بد دهان می‌باشد. هنگامی‌که در حین درمان ارتودنسی هستید، ذرات غذا بیشتر ممکن است به وسایل ارتودنسی بچسبند و منجر به بد بو شدن دهان شوند.

مسواک زدن بیش از دو بار در روز می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل باشد. استفاده‌ی منظم از نخ دندان و دهانشویه نیز بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد دهان خواهد بود.

همچنین تأمین آب کافی برای بدن در حین درمان ارتودنسی بسیار اهمیت دارد. درصورتی‌که آب کافی مصرف نکنید، دهانتان بزاق کافی ترشح نخواهد کرد و احتمال بد بو شدن دهانتان بیشتر خواهد شد.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از سوالات مطرح در مورد ارتودنسی دندان این است که بهترین سن برای انجام ارتودنسی چه زمانی می‌باشد؟

طبق نظر متخصص ارتودنسی بهترین سن برای انجام ارتودنسی بین 8 تا 12 سال است. چرا که در این بازه‌ی زمانی استخوان فک و دندان‌های دائمی در حال رشد هستند و انجام ارتودنسی باعث هدایت بهتر دندان‌ها در هنگام رشد و اصلاح رشد فک می‌شود.

مدت زمان درمان ارتودنسی

با توجه به اینکه مشکلات و اختلالات فکی یا دندانی هر فرد فقط مختص به خود او است، از این رو هیچ متخصص ارتودنسی نمی تواند قبل از معاینه و بررسی مشکل خاص شما بازه زمانی مشخصی را برای این درمان تعیین کند. حتی زمانی که تحت ارزیابی متخصص قرار بگیرید باز هم نمیتوان یک عدد مشخص برای مدت زمان درمان ارئه داد.

اقدامات قبل از ارتودنسی

قبل از شروع هرگونه درمان ارتودنسی، باید با مراجعه به دندانپزشک، از عدم وجود هرگونه پوسیدگی و یا مشکلات لثه مطمیٔن شوید.

در صورت وجود پوسیدگی یا مشکلات لثه بهتر است ابتدا طرح درمان ارتودنسی شما توسط ارتودنتیست مشخص گردد و سپس اقدام به ترمیم دندانها نمایٔید. دلیل این امر این است که ممکن است بعضی از دندان‌های پوسیده یا مشکل‌ دار شما در طرح درمان ارتودنسی کشیده شوند و شما نیاز به صرف هزینه برای ترمیم آنها نداشته باشید.

همچنین اگر فردی دارای دندان‌های جرم گرفته است باید قبل از ارتودنسی جرمگیری و بروساژ روی دندان‌های او انجام شود.

شما باید در طول درمان ارتودنسی نیز برنامه‌ریزی جهت معاینه‌ دوره‌ای توسط دندانپزشک داشته باشید تا در طول درمان ارتودنسی مشکلی از نظر پوسیدگی و یا  بهداشت دهان و دندان نداشته باشید.

مدت زمان و طول درمان ارتودنسی:

اغلب بیماران همیشه این نگرانی را دارند که چه مدت باید ارتودنسی را در دهان خود جهت درمان نهایی داشته باشند. به طور میانگین، ارتودنسی حدود 24 ماه برای تکمیل درمان زمان لازم دارد. بعضی از بیماران به زمانی کمتر از 12 ماه نیاز دارند، اما  بیمارانی هم وجود دارند که طول درمان آنها به 3 سال هم می‌رسد تا دندان‌های آنها در جایگاه صحیح خود قرار بگیرند.
ارتودنسی برای همه‌ی مشکلات دندانی مناسب نیست و موقعیت فک و دندان هر بیمار منحصر به فرد است. بنابریان نمی‌توان زمان دقیقی برای طول درمان مشخص کرد.

قیمت ارتودنسی دندان

هزینه‌ ارتودنسی بسته به نوع ارتودنسی، میزان پیچیدگی درمان و... ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه ارتودنسی لینگوال بسیار بیشتر از ارتودنسی سرامیکی می‌باشد. پس ابتدا به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا نوع ارتودنسی که باید شما انجام دهید را مشخص کنند تا هزینه درمان مشخص شود.

  • ۰۰/۰۱/۲۹
  • Mina Fahimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی